Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Csak úgy

2017. május 27. - riel

Napok óta nem voltam futni, de az elmúlt másfél hétben is alig.

Azért izzadtam, mert pár napig az udvart készítettük elő a gyerekek hintás-mászókás játékának a telepítéséhez és a láncfűrészezéstől a fűnyíráson keresztül a dzsindzsa írtáson át volt mivel bíbelődni.

Aztán meg minden nap esett, de nem csendesen, hanem záporos-zivatarosan ömlött, volt, hogy naponta 3 is ránk szakadt az ég. Rendszerint mire délután elindultam volna futni, addigra beszart az idő.

Tegnap tökéletes 20°C, napsütés és szélcsend várt délután, így mennem kellett.

Hajtani nem volt kedvem, inkább hosszan és mélyről izzadni. Tervem nem volt a távra és az útvonalra sem, csak azt tudtam, hogy a tempót kényelmes szinten akarom tartani.

Be is állítottam 6:00/perc virtual partnert az órámon, hogy legyen ami féken tart.

Valahogy kedvem támadt megnézni a Diósgyőri várat, így arrafelé vettem az irányt. A tempó persze nem sikerült még az óra nézegetésével sem, mert már annyira lassúnak tűnt az 5:20-as tempó is, hogy úgy éreztem szinte csak imitálom a futást, de valójában helyben futok.

Újabb és újabb megtett kilométereket jelzett az óra és azon gondolkodtam, hogy vajon mennyinél kellene visszafordulnom, hogy ne legyen sok. Már megnéztem és elhagytam a várat, a kellemes Berekalja városrészben kocogtam.

Már 6 km-en túl jártam, amikor azt gondoltam, hogy most már 7 km-nél tényleg visszafordulok, de látszott, hogy vége lesz az útnak, így vagy addig még elmegyek, vagy ha ott el lehet fordulni valamerre akkor egy kerülővel fordulok vissza.

Mielőtt földútra váltott volna az út, jobbra el lehetett kanyarodni a lillafüredi kisvasút sínjét keresztezve, így ott fordultam valamivel 7 km után.

Azt figyeltem meg - amit a rendszeres 6,5 km-es sprintek miatt már régóta nem - hogy az 5:20-as tempót - akaratlanul - tartva visszaesett a pulzusom és megszűnt az izzadás, pedig víz volt nálam és eleinte kortyoltam is, de nem voltam szomjas sem.

A vége 15km lett, de még gondoltam rá, hogy mehetnek tovább 21 km-ig, de már nem volt kedvem, meg ahhoz azért illett volna egy kis kalória is, nem csak víz.

Így volt ez jó, az általam hozott szabályokat felrúgva most ez esett jól.

Ami meglepett, hogy a connect 5.0-ra értékelte a futásomat (vagyis nagyon megerőltetőnek), amiről egyáltalán nem éreztem, hogy megerőltetett volna.

 Az átlagtempó 5:25/km lett, mert a végén hegynek fel lassítottam a kényelmes szint fenntartása érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr3212544731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása