Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Terheléses EKG

2017. május 24. - riel

Megvolt a terheléses EKG, nagyjából jól beállítható bringával, előre közölt 11 perc akárhány másodperces házi rekorddal, amit valami jégkorongos edző állított fel, aki az edzőség mellett maga is játszik.

Nem tudom hány Wattról indultunk (talán 75W-ról?), de nem volt megterhelő, 2 percenként mért vérnyomást az automata és utána emelte a terhelést 25 Wattal.

A teljesítményt jelentősen rontja, hogy az ablak csukva, a levegő meleg és a menetszelet még egy ventilátor sem próbálja imitálni, hogy könnyebben párologtassak.

Folyamatosan csepeg az arcomról a víz, pár szavas párbeszédek hangzanak el, hol az orvos kérdez, hol én.

170-es pulzusnál odavet valami kérdést, de nem oda figyelek, hamem igyekszem a pedálfordulatot a megadott tartományban tartani (ami szerintem irrreálisan alacsony 45-55/perc)

Visszakérdezek, hogy "tessék?"

Aztán kiderül azt kérdezte, hogy de ugye most már nem tud beszélni?

Meg is lepődik, hogy de.

A max. pulzust a leggagyibb 220-életkor képlettel számolják, amire már a vizsgálat előtt mondtam, hogy rám biztosan nem igaz a 177-es max. pulzus, mert versenyen 190 körül szokott lenni a rövid hajrák idején.

Szól, hogy 175 a pulzus, majd leállítja a gépet. Kérdezem: miért?

Mert nem szoktunk elmenni a végletekig mondja. Mondom ez a megdöglés első fele volt csak, ami egy versenyen elő szokott fordulni.

Azzal vígasztal, hogy új házi rekord lett 13:xx idővel. (225W terhelésnél lett lekapcsolva a fék)

Komolytalan vizsgálat gondolom magamban. Azt mondja vigyázzak, mert ilyenkor össze szoktak esni, amikor leszállnak a bicikliről, főleg az ilyen magas vékony alkatúak.

Mondom ne izguljon nem fogok, hacsak el nem csúszok a magam alá izzadt tócsán.

Megtörölközök, iszok pár kortyot, átöltözök és 15 perc múlva már száraz vagyok annak ellenére, hogy odakint tűz a nap.

Nem értem miért nem mentünk el a plafonig, fél, hogy megöl vele?

Búcsúzóul ráírja a papírra, hogy Holter EKG-ra kíváncsi lenne, de úgy, hogy legyen benne 2 edzés is (36 óra) 

Én meg úgy vagyok ezzel, hogy eddig minden eredmény oké volt, itt lett volna a lehetőség megnézni mi történik max terhelésen, nem fizetek újabb 14.000Ft-ot azért, hogy kielégítsem a kíváncsiságát.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr10012544709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2018.01.14. 17:59:20

Szia!
Köszönöm a tippet!
A 2016-os győri laborról szóló írásodat tavaly év eleje táján olvastam, akkor el is gondolkodtam rajta, hogy kellene ilyet csináltatnom, de az élet közbeszólt. A füredi RWR 10,5k PB-m után pár nappal egy cuki vírusfertőzés úgy küldött padlóra, hogy nem voltam biztos benne, hogy nem fogok elpatkolni.
A tavalyi év nagyjából erről szólt. Erőnlét ment a kukába, nem bírtam a terhelést (ezért is kellett terheléses EKG-ra mennem), időnként lelki felüdülésem céljából szép helyeken futottam pár hosszabbat nagyon lassan, hogy lent maradjon a pulzus amennyire lehet.
Amiket leírtál, azokkal az adatokkal én szerintem nem tudnék mit kezdeni egyébként. Nem vagyok még azon a szinten. Győr egyébként is elég messze esik tőlünk (Miskolc), úgyhogy az ensport budapesti laborján gondolkodtam vagy 2 hete. Ott is főleg azért, mert adnak valami edzéstervnek nevezett támpontot a mérés mellé, hogy hogyan tovább pulzus javításilag (mármint csökkentésileg)
De aztán rájöttem, hogy amíg tudok egyedül is fejlődni, addig nincs szükségem edzőre (10-es skálán most lehetek 1), csak csinálni kell. Úgyhogy minden nap futok, amikor tehetem. (heti kb. 6 nap, a garmin 3,8 és 4,5 közöttire értékeli őket)
Írtál egy érdekeset, amire felfigyeltem: "Mikki bá is végre ráfordulhat egy 100+ ultrára"
Ez a laboreredményből kiderül?
süti beállítások módosítása