Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Runner's World Run 2017 Balatonfüred 10.5k

2017. április 24. - riel

Megvolt tegnap a RWR 10.5k.

 A tavalyi versenyen már-már túl meleg volt az ilyenkor szokásoshoz képest (napsütés, szélcsend, 20°C)  igaz akkor egy héttel később volt, de az idén megoldotta az időjárás, hogy több év átlagában jó legyen a hőmérséklet, mert 12°C volt, 60km/h széllökésekkel és kb. 3/4-es felhő fedettséggel. Persze akik hosszabbat futottak, azok jobban jártak.
Hogy miért? Mindjárt kiderül, csak előbb pár szót a szervezésről.
Tavaly kritikával illettem a szervezést azért, mert különböző tempójú emberek vegyesen haladtak nagyon szűk helyeken és ettől nem lehetett jól haladni.
Ezt idén nagyon jól megoldották, mert a 6.5k-t lényegesen korábban elindították és ők gyakorlatilag minden más táv rajtja előtt be is értek a célba. 
A 10.5k, a 21,1k és a 42,2k egyszerre rajtolt úgy, hogy a tervezett tempó szerinti zónákba kellett beállni, ami szuperül működött is. Az emberek nagy többsége jól saccolta meg a saját tempóját, már ami a körülöttem levőket illeti.
Az öltözködést nehéz volt kitalálni, hogy milyen legyen, mert ha kisütött a nap, akkor nyári cuccban lett volna jó, amikor nem sütött és erősen fújt a szél, akkor meg a nyári + termóban is fáztam.
A nyári ruhát terveztem magamon hagyni egyébként, mert magamhoz képest sietős 4:45/km tempót terveztem és abban azért meg tudok izzadni.
Indulás előtt átverésként még ki is sütött a nap percekre és a rajtig úgy is maradt.
A rajt után talán 200m-t haladtunk, amikor elkezdett szemerkélni az eső, majd egyre erősödött, míg végül szakadt, közel vízszintesen. 2,5km környékén a jobb karomat már alig éreztem a hidegtől úgy át volt fagyva. Jobbról-szemből fújt a szél és az esőcseppek becsapódása is csípett, már alig vártam, hogy megforduljunk és bal-hátszelem legyen.
8km környékén aztán újra kisütött a nap és úgy is maradt. Én ebből annyit profitáltam, hogy a célban nem fagytam bele az izzadtságomba (bár végül nehéz lenne megmondani, hogy a rajtam levő vízből mennyi volt az izzadtság és mennyi az eső), de a félmaratont és maratont futóknak volt ez a napsütés igazán ajándék szerintem, mert a hátralévő órákat így napsütésben tehették meg.
Még ennek az időnek is örülhetünk, mert a hét elején-közepén még havazott a hegyekben! Hazafelé a napsütésben jól látszott, hogy fehér a Bakony, a Mátra és a Bükk teteje is, itthonról meg látszik a Tátra és az is fehéren virít.
Szóval kalandos volt, de végül jó lett.
A tervezett tempónál egy kicsivel jobbat is sikerült menni, 4:36/km és 48:25 lett a vége. 34-ik lettem a 298 férfi befutóból, ami igen jól hangzik és mondhatnám, hogy és lőn az edzésmunka meghozta a gyümölcsét, de van egy olyan gyanúm, hogy a legnagyobb ászok máshol voltak éppen, mert azért ekkorát még nem fejlődtem szerintem :-)
Az elért tempóban egyébként feltételezem sokat segített a (hideg) hőmérséklet, mert olyan vagyok mint egy ló: "- Hő!"-re lassulok :-)
Ott volt Rákóczi Feri idén is, aki a tavalyi RWR-on futotta élete első félmaratonját, iden viszont ő is 10.5k távon állt rajthoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr6712450725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása