Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Úristen! 4:47/km!!!

2017. március 21. - riel

Megint van eufória! :-)

Szóval az úgy volt, hogy már egy ideje karcolgattam az 5:00/km-t, de éppen csak alatta voltam pár másodperccel és stagnáltam. Sőt március 15-én és 16-án eljutottam oda, hogy nem ment a futás. Már öntöttem magamba a magnéziumot, de be voltak állva az izmaim és többször is sétára kellett visszaváltanom. Már csak az az ötletem maradt, hogy az elmúlt néhány hétben - míg a sebességet hajhásztam - kiizzadtam még a jövő hetet is magamból és hátha nem csak a konyhasó hiányzik a szervezetemből, amit folyamatosan pótolok, hanem más só is.

Tavaly vettem multisalt (Biotech) tablettát, mert nyáron belefutottam abba, hogy elfogyott az erőm és az egekben volt a pulzusom és ettől rendbejött.

Most is vettem be két egymást követő nap ilyen sót és egyéni csúcsok dőltek egyből napról-napra.

Szóval ma 4:47/km lett 6,5km távon, amit sosem hittem volna, hogy egyszer meglesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr1012360031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2017.03.24. 07:33:09

Hát izé.... Egyrészt gratula az áttöréshez. Másrészt ehhez a a multisalt kapszulának lófütty köze sincs, leszámítva a placebo hatást. De az nagyon.

A sópótlás kérdése kb 40 perc intenzív sportolás során kerül elő. De inkább több az, már az én véleményem szerint. 6,5 kilométer nem az a táv, ahol sót kellene pótolni. Viszont emlékszem, hogy nekem egy ugyanilyen áttörést hozott anno a C-vitamin. :D

Szóval egészségedre, megdolgoztál érte, a multisalt, meg rendet rakott a fejedben. :)

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.03.24. 11:29:31

Szia,
Nem is úgy gondoltam, hogy 6,5km alatt fogytam ki a sóból, hanem kb. 20 x 6,5km alatt, amióta újra tudtam kezdeni a futást és a napi táplálékbevitel vagy fedezte az összes veszteséget, vagy nem. Tavaly nyár vége felé, amikor 17-24km közötti távokat futottam, akkor éreztem ilyet, hogy nincs erőm, a pulzusom meg az egekben van, amikor befejezem, vagy sétára váltok és ugyanígy 1-2 kapszula megoldotta a dolgot hosszabb időre.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2017.03.30. 06:25:18

@riel: Legyen neked igazad. :) Elvégre nem tudom, hogy milyen az étrended.

Nekem a "semmi extra" bőven fedezi a sót, és az 50+-os túrákon/terepen futásoknál is max egy tabletta kell, amikor kezdek vizesedni...
Ráadásul a biotech multisalt kapszulájában elég sok a magnézium, így óvatosan kell bánni vele, mert könnyen... khm... fosat, mint azt a tavalyi Ultrabalatonon jónéhányan megtapasztalták. Persze abban igazad van, hogy a tüneteid valamilyen ásványi anyag/elektrolit hiányra utalnak.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.03.31. 15:32:04

Szia,
Olyan hosszún még nem voltam (sem UB, sem 50+)
Nem szoktam megsózni semmit, meg ropi/chips sem nagyon fogy, így szerintem azért simán előfordulhat, hogy kevés a a NaCl vagy valamelyik másik só a szervezetemben.
Márcsak azért is, mert ha a kis 6,5km távon vége felé nem látok a szememet csípő sótól, akkor azért fogy rendesen, mert a ruhámat is kiüti a só.
Volt már fosatós élményem, de magnéziumtól függetlenül. Egy versenyen 2 Magnashot még nem okozott gondot. Mondjuk egy UB-n gondolom nem 2 fogy.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2017.05.24. 15:46:08

@riel: Most látom, hogy válaszoltál. Bocsi, hogy csak most, de most legalább aktuális leszek.

Eleinte én is azt, hittem amit te, már két kilométer intenzív futás után csípi a só a szemem, öt kilométer után sófoltos az arcom a ruhám. Még orvoshoz is elmentem... :) Azt mondta, hogy ez nem természetellenes, és maraton alatt nem is kell nagyon külön sót pótolni... kivéve, ha négypercesekkel tolom.

Most voltam egy Budai Térképkörön (az ugye 82 kilométer és 2400 méter szintemelkedés), és elkocorásztam 11 órányit. Az a gyártó ajánlása szerint 11 sókapszula és kapszulánként 500 ml folyadék.
DE!
De mivel nem vittem túlzásba a terhelést, hiszen 8'10"-es átlagtempó lett a vége, így elég volt 1 sókapszula, mondjuk lehet, hogy kettő kellett volna, a második helyett B6-tal zártam a történetet.

Különben a hozzáértők só pótlásról, és nem előre feltöltésről írnak. (Én legalábbis még csak ilyet olvastam.) Talán nem véletlenül... :)

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2017.05.24. 22:40:07

@regulat: Teljesen igazad van, hogy pótolni kellett volna és nem előre bevinni a sót. Az előre bevitellel sem lenne gond talán, de akkor biztosnak kellene lenni abban, hogy ki is fog jönni az edzésen vagy versenyen, abba pedig másnak is van beleszólása ugye :-) (az ember tervez, ...)
A tempótól és a hőmérséklettől nagyon fugg, hogy mennyi jön ki.
Amit írsz, hogy a gyártó ajánlása szerint óránként 1 tabletta kellene, az lehet, hogy a Bad Water ultrára igaz 50°C-ban, vagy kevésbé melegben, de valami rettenet tempóhoz, de hogy az átlag szintjén teljesen felesleges, az biztos.
Gratula egyébként a 82km-hez és a 2400m szinthez!
Életemben legtöbbet biciklivel mentem egyben önerőből (86km-t) de megfogadtam, hogy soha többé :-)
süti beállítások módosítása