Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

WTF? Avagy már azt hittem a halál szele...

2017. május 11. - riel

A balatonfüredi RWR után 1 napot pihentem, majd a második napon újra mentem futni.

Éreztem még az izmaimban a hajtást, nem is ment úgy, mint pihenten szokott, de hát ez van - gondoltam - valahol folytatni kell. Párszor belesétáltam az emelkedőkbe, dehát volt már ilyen. Az átlagtempó olyan volt, mint szokott, úgyhogy amikor futottam, akkor gyorsabb is voltam a szokásosnál, ez kompenzálta a sétákat.

 Aztán a verseny utáni harmadik napon furán éreztem magamat (addig is de nem ennyire) olyan volt, mintha egyszerre lenne alacsony és magas a vérnyomásom. Feszített a tarkóm, de úgy szédültem, mintha alacsony lenne a vérnyomásom. Negyedik napra be voltam jelentkezve a munkahelyhez jövő szűrőkamionba, gondoltam ott azért valami kiderül, ha nem oké.

Aztán tényleg. Nem tudtak értelmes EKG eredményt kicsikarni belőlem, azt javasolták, hogy forduljak kardiológushoz. Hát az nem úgy megy egyik percről a másikra, hogy van időpontja az embernek,úgyhogy másnapra csak egy sportorvosi vizsgálatot tudtam összehozni rendes 12 elvezetéses EKG-val.

A sportorvos megerősítette, hogy korai ütéseket lát, ami sok embernél előfordul és észre sem veszik, de van aki zavar. Forduljak kardiológushoz, hogy az oka tisztázva legyen. A lehetséges okokról kérdezve azt mondta, hogy lehet több oka is, többek között ionzavar is, de meg enyhe lefolyású infarktus utótünete. Na erre jól megnyugodtam.

Azt javasolta, hogy amíg eljutok kardiológushoz, addig is szedjek Panangint, mert káliumot tartalmaz és ami az ingerület vezetést segíti. Kárt nem csinálok vele.

Vettem Panangin Fortét és még aznap este elkezdtem szedni. A dologhoz tartozik az is, hogy a szűrőkamionban is és a sportorvosnál is a szokottnál magasabb vrényomást mértek, ami nem volt túlzottan magas, csak magamhoz képest és a gáz az volt benne, hogy a két érték nagyon közel volt egymáshoz. (140/115)

Hétvége jött (a Barcikai Emelkedők nevű rendezvényt így kénytelen voltam kihagyni), addig is szedtem a Panangint, de valami nagyon nem volt kerek. A nyugalmi pulzus enyhén emelkedett volt csak, de a legkisetbb terhelésre azonnal az égbe szökött a pulzusom. Voltam már máskor is "beteg", akár észlelhető tünetek nélkül is, amikor valamilyen ferzőzés vonult át a szervezetemen, de az nem egészen ilyen volt. Akkor nem volt ez az alap érzés, mintha vízzel lennék megtöltve.

Olvasgattam a neten a kálium hiány tüneteiről. Írták, hogy szívritmuszavart okozhat, de aztán jött egy gondolat és megnéztem, hogy mit írnak a túladagolásra. Ugyanazt, szívritmuszavart.

A balatonfüredi verseny napján bár nem volt meleg, de a sietős tempó miatt úgy gondoltam, hogy erősen izzadós 50 perc lesz, így vettem be előtte egy sótablettát, amiben kálium is volt. Hiba volt, mert a rajt után lecsapó viharban nem hogy izzadtam volna, de inkább fáztam, így a sóháztartásomat igazán nem borította fel a verseny. Annál inkább a sókapszula.

Úgy döntöttem, hogy kevés nem lehet bennem a kálium, így inkább abbahagyim a Panangin szedést, mert nem hogy jobban lennék, inkább romló tendenciát mutat az állapotom.

A rossz közérzet ellenére mehetnékem volt és gondoltam egy laza futás nem árthat, legfeljebb kiizadom, ha valami kórság van bennem. A megdöbbentő az volt, hogy már bemelegítés közben az egekbe ugrott a pulzusom, aztán futás közben a szokásos pulzust tartva 4:40 körüli tempó helyett 5:10 körüli jött ki.

Csütörtökre volt időpontom kardiológushoz (verseny utáni 11. napra) Egy nappal a vizsgálat előtt már olyan szarul voltam, mitha infarktusom lenne. Belehasogatott a bal vállamba néhány másodpercenként és a közérzetem is katasztrófális volt. Gondoltam még egy napig éljen túl, aztán a kardiológus megmondja mi bajom.

Hát meg nem mondta, csak annyit látot, hogy néha tényleg félrever a szívem, amit én nem érzek és a tüneteim nagy valószínűséggel nem lehetnek ettől. További vizsgálatokat javasolt, hogy kizárjunk szervi okokat.

Bejelentkeztem szív ultrahangra és terheléses EKG-ra.

A szív ultrahang eredménye tegnap azt mutatta, hogy infarktusom nem volt, minden oké.

Közérzet szempontjából a tegnapi nap már oké volt, még egy kis tarkó táji nyomás volt, de lényegese jobb lett.

A terheléses EKG csak jövő héten lesz, viszont ma elmentem futni és kezd visszajönni a formám.

Még magasabb a pulzus egy kicsivel, de a tempó már megy. Ma jött meg a labor eredményem, amiben a lymphocyta és a monocyta eredmények kint vannak a tűrésből, ami alapján valószínűleg valami fertőzés zajlott le és az látszik.

Valószínűleg ez is egy lesz a meg nem fejtett esetek közül.

Kíváncsi leszek a terheléses EKG-ra, mert nem futópados, hanem biciklis. Remélem valami értelmesen beállítható cucc lesz, nem fotel méretű nyereggel és nulla állíthatósággal, mert sokat számít a hatékonyságban.

A legjobb egy futópados terheléses EKG lenne, de eddig csak egy győri intzéetről olvastam, ahol olyan van, az meg egy kicsit messze van innen...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr1512499443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása