Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

XXI. Népek Tavasza Teljesítménytúra - Az idei első hegyi menet

2018. április 01. - riel

Igazából teljesítménytúraként van meghirdetve, de ahogyan az lenni szokott - na nem mintha csináltam már volna ilyet, csak olvastam a kiírásokban - lehet futva is teljesíteni.

Úgyis az idő számít, meg az ellenőrző pontok, amúgy meg nincs dobogó, meg győztes, aki beér, mindenki kap egy emblémázott tollat, meg egy kitűzőt.

Ahhoz képest, hogy Miskolcon élek már 12 éve (székesfehérváriként, de ez most lényegtelen) tavaly hallottam először arról, hogy minden év március 15-én rendezik meg a Népek tavasza teljesítménytúrát.

palota_szallo.jpg

A Hámori-tó és a Palota szálló

Tavaly éppen gyengélkedtem márius 15-e környékén, alighanem azért, mert túltoltam, így nem is volt igazi opció ez a menet, de amúgy is csak aznap hallottam róla, így már a rajtról is lecsúsztam volna.

Az idei évre viszont terveztem vele, mert km-rel is jól álltam és távban is közelieket futottam már, így ez az év ideálisnak tűnt egy 20km-es menethez.

Idén is többféle táv közül lehetett választani: 12, 16, 20 és 27km.

Tavaly nyáron többször is futottam a Bükkben, így a tapasztalatom alapján 2,5 órás időt gondoltam a 20km teljesítésére. Persze erős bizonytalanság volt az időjárás, meg a mibe öltözzek kérdése. Előző hétvégén még masszív hó volt errefelé, a szervezők mondták is, hogy a hétvégi pályabejáráskor még 90cm-es hóban gázoltak.

20180315_104436.jpg

Lillafüred

Na ebből csütörtökre a jelentős felmelegedés miatt szinte semennyi hó nem maradt, lett ellenben vízesés, árvíz és sár a turista utak helyett. Sárból kétféle volt, a cipőt marasztaló és a hegytetőről hegyaljáig lecsúszós. Helyenként lehetett választani a jégen és a sárban csúszkálás között. Továbbá a jelölt turistautakra dőlt fából is volt szép számmal. Az már csak hab volt a tortán, hogy a legszűkebb helyeken tűntek fel 50 fős gyerekcsoportok menetiránnyal szemben! :-)

cipo1.png

Kb. 5km-nél készült a kép, akkor már látszott, hogy mire lehet számítani

Ezen tényezők láttán a 2,5 órás célidőt hamar elengedtem és igyekeztem.élvezni a kirándulást. Ahol szépet láttam, ott fényképeztem, videóztam, ha kellett akkor kerültem is a felvétel készítése érdekében.

Na meg azért is kerültem párszor, mert a térkép és navi ellenére 3x sikerült eltévednem. Persze nem hosszú kerülőkkel, de azért ment vele az idő. Az egyik benézés úgy jött, hogy elágazás következett, a völgy alján az óra éppen elvesztette a gps jelet, a fákon a festés megtévesztő volt, a térképet a hátizsákból meg nem volt kedvem kipecázni, mert a kezelhető méretű térkép amúgy is csak áttekintő térkép volt, így nem biztos, hogy láttam volna rajta az elágazást. Aztán lett jel és láttam, hogy csak annyira vagyok sínen, mint József Attila, úgyhogy fordulhattam vissza. (kb. 200m kerülő volt csak)

Volt egy-két őrült, aki olyan tempóval rohant el mellettem a körülmények ellenére, hogy csak néztem, aztán volt akit utolértem, volt akit nem.

 nepek_tavasza_2018.png

Csigatempó

 Amit nem is gondoltam, hogy lesz bármilyen formában eredményhirdetés. Azt gondoltam, hogy mindenki tudja mennyi idő alatt ment végig, ez nem verseny, így nem is érdekelt. Azonban ma észrevettem a blog bejegyzés írása közben, hogy van fent a honlapon eredménylista, És 13-ik vagyok a 20km-es távon 3 óra 30 perces idővel.

Kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen idővel vannak közvetlenül előttem és úgy látom, hogy ha nem engedem el az időt, akkor reálisan 9-ik lehettem volna, mert a 9-ik helyezett 3 óra 12 perces idejét biztosan hoztam volna, ha nem fényképezgetek, videózgatok.

A 6-7-8-ik helyezettek 3 óra 2 perces idejét viszont csak úgy tudtam volna megcsinálni, ha nem tévedek el, ami erősen kérdéses :-)

Na majd jövőre meglátjuk. Ha egyáltalán megyek, mert őszintén szólva ez a sarazás annyira nem jött be, bár a végén meglepően fitten érkeztem meg a célba és kellemesen elfáradtam. Persze ilyen tempóval csúnya is lett volna összeszakadni.

cipo2.png

Itthon is szerettek... :-)

A végére bónuszként kikapcsolt a Garmin 910XT-m annak ellenére, hogy volt még benne 35% töltöttség. Eddig csak adatok áttöltése közben fordult elő párszor, hogy ilyet csinált. Nem mondom, hogy nem bosszantott, de ezzel a futás közbeni kikapcsolással feltette a pontot arra, hogy visszaküldjem az Amazonnak, akik voltak olyan rendesek, hogy megígérték, hogy visszaadják az árát. Azóta már egy Garmin Fénix 3 HR Sapphire gazdája vagyok. Na nem azért HR, mert meg akarom spórolni a mellkaspánt viselést, szó sincs róla, viszont a regenerálódást jól lehet követni az optikai pulzusmérővel. Eddig mindig csak eret tapogattam, meg stoppereltem napközben, hogy vajon hogyan is állok.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr8713798820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása