Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Kőfejtő Cross Tarcal - Tokaj TV torony

2017. március 26. - riel

Tegnap megvolt a Kőfejtő Cross és sajnos olyan tapasztalattal jöttem haza, aminek nem kellett volna megtörténnie.

Az elmúlt 2 hétben olyan érzésem volt, hogy a Kőfejtő Cross elsősorban kerékpáros rendezvény és csak másodsorban vagy mégtöbbedsorban futórendezvény.

Kezdődött azzal, hogy az előnevezés idején 15km-nek hirdetett hosszútáv egyszerű útvonala egyszer csak megváltozott 11,5km-re egy eléggé nehezen lekövethető útvonallal és azzal a megjegyzéssel, hogy az út néhány része pillanatnyilag járhatatlan.

Aztán egy héttel a verseny előtt írtam nekik, hogy mizujs, nem kellene-e már végleges útvonalnak lennie?

5 nappal a verseny előtt lett végleges 13km-es táv, továbbra is komplikált útvonallal. A kérdésemre, hogy miért lett ilyen (a tavalyi egyszerű vonalvezetésű pálya volt) , azt a választ kaptam, hogy ne "ütközzön" a kerékpárosok útvonalával.

Aztán eljött a verseny napja szép napsütéssel, de erős széllel és reggel 9-kor 9 fokkal.

Saccra 150 kerékpáros és 50 futó induló lehetett.

Bár előneveztem, de azért végig kellett állnom a hosszú sort a rajtszámfelvételhez. Az egyik főszervező jött oda sürgetni az ügyintézőket, hogy siessenek, mert nem érjük el a rajtot. Amikor a rövid táv nevezéshez nem állt senki, akkor sem hívták oda a hosszútávosokat, hogy gyorsítsák az ügyintézést.

A csúszás miatt pár perccel a rajt előtt még el akartam menni pisilni, de az 1db toitoi előtt látható sor hossza miatt végül bokorra pisilés lett.

A szofisztikált vonalvezetés miatt sokat nézegettem a térképet a versenyt megelőző napokon. Főleg azért, mert a rövid- és hosszútáv egyszerre rajtol és van ahol közös az útvonal, van ahol nem. Igyekeztem megjegyezni, hogy hol válik el a két útvonal, de jellegzetes pont híján annyit tudtam, hogy a rövidtáv az egyik szőlős területnél balra megy tovább, a hosszú pedig egyenesen. A gps-es órám még éppen nem érkezett meg, a telefonomra rátettem az útvonalat, de azt nem tudom kézben tartani miközben 25-30%-os lejtőn rohanok lefelé (vagy legalábbis nagyon rizikós a telefon szempontjából)

Az útvonal táblákkal, szalagokkal és segítőkkel történő egyértelműsítése az első kb. 6km-en egészen jó volt, aztán vagy az idő fogyott el a táblák-szalagok kihelyezésekor, vagy a szél vitt le néhányat, de teljes bizonytalanságban futottunk néhány száz métereket, mert nem volt egyértelmű. A hegyre felfelé mutató nyíl lefelé felirattal, hosszabb ideig hiányzó megerősítő jelek stb.

Szóval a hosszas bevezető után talán már sejthető, hogy nem fordultunk el ott, ahol kellett volna, mert nem láttunk jelet.

A hosszútávosoknak a vége felé lett volna még egy utolsó hegymászás, amit tudtam, hogy már következnie kellene, de nem jött. Meg az irány sem tűnt jónak úgy érzésre, de a jelek erre vezettek. Velem együtt 5 emberről tudom, hogy ugyanarra jöttek, mint én, így azt gondolom, nem én voltam a figyelmetlen. Csalási szándék pedig távol áll tőlem.

Nem tudom kell-e részletezni, hogy mekkora bizonytalanság az, amikor már régóta egy irányba futok és nincs jel és azon jár az eszem, hogy most akkor nem vettem észre valamit és nem is erre kellett volna jönni? És mekkora megkönnyebbülés, amikor mégis feltűnik egy következő jel. Vagy milyen rossz érzés az, amikor már biztos vagyok benne, hogy nem így volt a térképen, de most meddig menjek vissza? Kilométerekkel korábban kellett volna lennie az elágazásnak valahol és másodszorra sem biztos, hogy észrevenném, ha mások is rossz irányba jöttek. Vagy amikor befutok a célba és ordítják a rajtszámomat és az időmet a mikrofonba, én meg tudom, hogy semmit sem ér az egész. Vagy mik kavarognak a fejemben, amikor bemondják, hogy a futók a versenyközpontban megnézhetik az eredményüket és ha odamegyek mit mondjak? Kérdezzem meg, hogy változtattak-e az útvonalon, mert nekem nem így rémlett?

Szóval most várom az eredményeket, ahol jónéhányan diszkvalifikálva leszünk, ha nem éppen mindenki. (mert pont a pálya nem érintett szakaszán volt elvileg egy kamera, ami egyébként összeesküvés elméletekre adhatna okot, hogy pont oda tették)

Mondjuk, ha mindenki a rövidebb utat futotta volna, akkor még pont összehasonlíthatóak lennének az eredmények, még ha nem a meghirdetett távon is. De ha valaki(k) gps térkép szerint futott(ak), mások még nem, akkor máris nem lehet összehasonlítani a teljesítményt.

Tanulság?

Nekem az, hogy a gps-es óra rátöltött útvonallal lehet, hogy segíteni fog az ilyen helyzetekben. (nem biztos, mert ha a szervezők változtatták meg az útvonalat, mert már nem volt idejük végigjelölgetni, akkor hiába megyek el az eredetileg meghirdetett hurokra)

Tanulság a szervezőknek? Legalább két dolog. Általános kapkodás és fejetlenség nyomai látszottak, ami nem vezet jóra, pedig ez már az 5. Kőfejtő Cross volt, így nem lehet azt mondani, hogy teljesen kezdők a szervezésben.

A másik, hogy ahol a közös szakasz elválik, azt vagy nagyon jól láthatóan ki kellene táblázni, vagy egy embert kiállítani oda, aki felhívja a figyelmet arra, rövidek balra, hosszúak egyenesen.

Az erőnlétem és a tempóm várakozásomon felüli volt, nagyon gyorsan felértunk a tetőre, lefelé pedig lehetett pirítani, szóval jó lett volna egy normális, másokéval összehasonlítható mért idő, hogy el tudjam helyezni magamat a sokaságban, hogy ilyen körülmények között milyen eredményre vagyok képes.

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr812370861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása