Amatőrfutó leszek

Amatőrfutó leszek

Szarvasűzők 2017.04.01.

2017. április 02. - riel

letoltes.jpg

Tegnap reggel indultam itthonról és este értem haza.

2 szakaszom volt, a 4-es  és a 10-es

4. szakasz (5,7km 240m emelkedés)

Mivel múlt szombaton jól ment a Tokaj TV toronyhoz felfutás, ezért arra számítottam, hogy most is jól fog menni az azonos táv fele akkora emelkedéssel.

Hát nem. Vagy a meleg tette, vagy az érdemi bemelegítés hiánya, de a váltás után azonnal és folyamatosan emelkedő pálya megtette a hatását és többször is tempós gyaloglásra kellett váltanom.

Kb. 6:15/km átlagot kínlódtam ki magamból, de azért az látszott, hogy lehetne ezt másként is. Futott mögöttem két lány (14 év körülinek néztek ki, de mivel elsősorban egyetemistáknak szóló verseny, ezért feltételezhetően idősebbek voltak) és miközben én az életbenmaradásért küzdöttem és legszívesebben további tüdőket és izmokat növesztettem volna magamra mindenhova, ők az én tempómat tartva folyamatosan csicseregtek.

A váltás miatti kapkodásban persze elfelejtettem elindítani az órámat, csak vagy fél km-rel később jutott eszembe és indítottam el, ami így nem ad teljes információt, ezért nem is teszek be ide képet róla.

A két szakasz között majdnem 3 órám volt regenerálódni és átérni a megyehatárról Jávorkútra.

Az egyetlen probléma az volt, hogy se Vodafon, se Telenor térerő nem volt, így nem tudtam megkérdezni a kollégákat, hogy hol jár a mi csapatunk.Nem kockáztathattam, hogy ledőlök valahol pihenni és egyszercsak beér a váltótársam, én meg nem vagyok ott, úgyhogy nagy pihenés nem volt, ülés is csak addig, amíg vezettem.

10. szakasz  (9,9km 390m ereszkedéssel)

Az eleje szenvedősen indult. Mivel lejtő volt, ezért tüdőre nem vett annyira igénybe, de az, hogy hajtsam magamat kínlódás volt, pedig a 4-es szakasz végén ettem is, meg magnéziumot is ittam.

Alig vártam, hogy a nagyobb lejtős részre érjek, ahol kevésbé kell hajtani, csak lépegetni. Addig kb. 3km-t kellett kibekkelni.

Azért bekkelés közben vagy 5 futót megelőztem biztos, ami biztos alapon :-)

A nagyobb lejtésű részen is megfogtam még vagy 5 embert, szinte élveztem, hogy milyen jó tempót megyek, bár az órámat nem mertem megnézni, nehogy kedvemet szegje vagy elbízzam magamat.

Kevesebb, mint 1 km volt hátra a szakaszból, amikor keresztezni kellett a Miskolc-Lillafüred kisvasút sínjét és megállítottak a szervezők, mert jött a vonat :-O

Azt mondták időjóváírást fogok kapni. Mondtam, hogy simán átértem volna a vonat előtt, de mondták, hogy mégegyszer keresztezni kell a sínt, így mindegy, hogy hol állok. Ez annyiban nem bizonyult helytállónak, hogy amint elhaladt a vonat és az időközben engem beérő két futóval együtt újra nekilódultunk, kezdtem utolérni a vonatot és gyakorlatilag mindkét keresztezést meg tudtam volna csinálni a vonat előtt.

Ez viszont arra volt így jó, hogy várakozás közben a pulzusom visszaesett és az újra nekirugaszkodáskor így még volt némi tartalék.

A végére a vonaton utazók is szurkoltak nekem, amit ezúton köszönök :-)  

A csúcsponton, méterekkel a cél előtt 3:26/km-t rögzített az órám, ami 17,48km/h!

A vonat a befutónál levő tömeg és a síneken mászkáló emberek miatt olyan 15km/h-val mehetett, amúgy esélyem sem lett volna utolérni.

Átlagban 4:41/km lett a vége, ami tőlem  ekkora távra rekordnak számít. (még ha a lejtő rengeteget segített is) Kíváncsi vagyok, hogy a tenyésztett földönkívüli sportolók (mert van ilyen szép számmal ezen a versenyen) vajon milyen tempót mentek. 

Meg arra is, hogy mennyi jóváírást kapok a vonat miatti megállásra. Meg arra is, hogy a másik két futó kevesebbet kap-e, elvégre később értek oda, de egyszerre indultunk tovább, így kevesebbet is kellett várakozniuk.

10_szakasz.png

Az óra valamiért csak 9,75km-t mért, bár volt is hogy hallottam, hogy elvesztette a gps jelet, szóval az iram még jobb is volt, ha 9,9km-re számítom a 45:36 időt, sőt ha még kb. fél percet levonok a vonat miatti állásra, akkor 4:33/km jön ki

A 10. szakasz befutója után volt még egy kis logisztikázás, hogy a Jávorkúton maradt autómhoz visszajussak.

Onnan átmentem a Miskolci Egyetemre, hogy az utolsó szakasz női és férfi befutóját megnézzem és szurkoljak nekik.

A végére az elit futók mindent beleadtak. A fiúk erőből futva zászlóval érkeztek, de a lányok tettek ki magukért igazán látványosan, mintha egy Európa-bajnokságon vagy Világbajnoságon lennénk: a cél után földön fekvős kipurcanással.

A 12 szakaszból és sok indulóból álló versenyre jellemző egyébként, hogy komoly logisztika van a háttérben.

A váltási pontokra eljuttatni a futókat (tavaly 75 csapat indult 12 fős váltóban, idén nem tudom), behajtási engedélyeket intézni a csapatok autói számára a Bükki Nemzeti Park természetvédelmi területére, váltópontok chipes időmérőinek folyamatos mozgatása, rajt-cél kapuk folyamatos mozgatása, rendőrségi és szervezői mezőny kíséret, útlezárások stb. stb.

Nagyon komplex.

Tavaly még csak másfél hónapja futottam, amikor máris belecsöppentem a Szarvasűzőkbe 1 szakasszal, ami az utolsó és talán legkönnyebb szakasz volt, de az edzettség hiányának köszönhetően eléggé kemény volt.

Idén már némi edzettségi háttérrel, de több hónapig tartó térdgyulladás és kihagyás után, 2 szakasszal és jobb élményekkel jöttem el a versenyről. Talán azért is, mert jobban benne voltam az eseményekben, mint tavaly. Az erdő sűrűjében élesben történő váltással sokkal izgalmasabb volt a verseny. A tavaly futott utolsó szakasz újraindításos volt, azaz oda nem érkezett futó, csak tömegrajt volt, ami persze izgalmas, de más, amint amikor berobog a csapattárs és lekapod a csipet a bokájáról, átteszed a sajátodra és már rohansz is tovább, mert érzed, hogy nem csak magaért küzdesz, hanem a többiek idejét is elrontod, ha nem vagy elég gyors. Tavaly ezt nem éreztem. Tömegrajt volt, aztán hajrá. De szinte azt sem tudtam hogy kik futottak előttem a saját csapatomban.

Szóval élmény volt, köszönjük a szervezőknek.

(bár lehet nincs ezzel mindenki így, mert ezen a versenyen is becsúszott egy eltévedős gebasz a második szakaszon; az élen haladók az egyetlen elágazásnál rossz irányba mentek, mert vagy a felvezető autó rontotta el, vagy nem tudom mi történt, de vissza kellett fordítani az élmezőnyt az elágazáshoz és ettől felborult a sorrend; állítólag törölték is a második szakasz eredményét) 

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorfutoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr2812394741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása